Exkluzivní rozhovor s Petrem Bajnarem, učitelem předmětů EKG a ZPV

11.08.2011 18:45

Dobrý den pane učiteli, je mi velkou ctí s Vámi uskutečnit rozhovor, děkuji Vám, že jste si udělal čas na tento rozhovor:

 

Má první otázka, Chystáte se nějakým způsobem oslavit rok existence Vašeho webu pro studenty a širokou veřejnost?

Přiznám se, že ne. Oslavy nemám příliš ve zvyku.

Jaké máte plány s Vašimi stránkami, budete na ně přidávat ještě něco zajímavého nebo se budete soustředit na odpovídání na dotazy v knize návštěv?

Vedle odpovídání na smysluplné dotazy z knihy návštěv občas napíšu v rámci blogu zamyšlení nad různými tématy, které přináší život. A také v sekci zajímavosti dám odkaz na zajímavou událost či článek na internetu hlavně z oblastí kterým se hlavní média a dnešní škola obvykle vyhýbá.

Jak se těšíte na další školní rok, připravujete se na něj během letních prázdnin?

Loni jsem většinu prázdnin trávil tvorbou svých webových stránek. Letos se více věnuji odpočinku a oblastem mimoškolním, i když ne tak docela. Hodně čtu populárně naučnou literaturu, což se docela hodí pro práci učitele.

Myslíte si, že v případě, že by jste Váš web začal propagovat, že by na něj zavítalo i více lidí, kteří nestudují na škole, ale zajímají se o problematiku Ekologie a podobné vědy ?

To jistě. Nejsem si, ale jist , zda je to moje úloha. Myslím si, že je to spíše otázka pro ty co se domnívají, že mé stránky mají určitý přínos v rozsáhlé nabídce internetových webů věnovaných podobným oblastem. Nabízí se např. propagace webu ve vhodných internetových diskuzích známých serverů.

Máte nějaký oblíbený citát?

Je jich celá řada a některé z nich jsou umístěny na úvodní stránce mého webu.

Navštívil jste nebo se chystáte navštívit o prázdninách nějaké zajímavé místa?

Ano. Vrátil jsem se z jižní Francii.

Jaký je Váš životní cíl, čeho by jste chtěl ve svém životě ještě dosáhnout?

To není jednoduchá otázka. Hodně rád cestuji a chtěl bych ještě navštívit řadu míst na zemi.

Ale to není tak podstatná věc. Chtěl bych žít tak, abych se jednou až se za svým životem ohlédnu se nemusel za sebe stydět jak jsem žil a co jsem vykonal.

 

Jaký máte názor na hru Ekopolis, kterou jste obdržel z dotací z Evropské unie?

Je to jisté zpestření do hodin. Již Komenský říkal „ Škola hrou“.

Plánujete v příštím školním roce nějaké inovace ve Vašich hodinách?

Já jsem byl vždy stoupenec toho, aby z poloviny času pro výuku podíleli studenti např. tím, že budou navrhovat diskuzní témata o kterých budou hovořit, že si sami připraví různé referáty atd. A ne vždy byla odezva, kterou by si přál. Takže bych rád věřil, že v příštím roce to bude v tomto ohledu lepší a studenti se více zapojí.

Co by jste doporučil studentům, kteří by se chtěli stát vegetariány?

Hlavně si promyslet důvody, které je k tomu vedou. Vegetariánství není nejedení masa, jak se většinou soudí. Vegetariánství je životní postoj, je to vlastně žitá láska, která se projevuje mimo jiné tak, že se chováme tak, aby jsme nebyli příčinou zabíjení zvířete.

Skutečný vegetarián rozhodně nezápasí svoji vůli s chutí dát si maso. Právě naopak. Nemá žádnou vnitřní potřebu pojídat maso, na druhé straně, ale necítí ani nedává najevo opovržení nad těmi, kteří v jeho okolí maso jedí.

Jaký je Váš oblíbený pokrm, pití?

To se raději neptejte. Můj jídelníček rozhodně není reklamou na zdravou výživu. Před zeleninou dám spíše přednost rohlíku. Mám rád smažený sýr a řadu dalších nezdravých jídel. A z pití mám rád kávu.

Který televizní program je Vašim nejoblíbenějším?

Takový, který tady není. Bohužel nejsem příliš spokojen s úrovni televizního programu a hlavně s kvalitou zpravodajství. Řada důležitých témat je ignorována či je jím věnovaná jen malá pozornost. Naopak některé témata do televize nepatří ( viz. Zprávy na TV Nova ). Nejvíce asi sleduji ČT2 a ČT24.

Jakou vidíte budoucnost ve studentském webu, který byl založen jako partnerská stránky Vašeho webu (má to smysl) ?

Žijeme v době, kdy převládá ve společnosti apatie, dekadence, temnota. Kdy většina lidí něco vykonává často jen tehdy, když z toho cítí pouze osobní prospěch.A tak se může tato vaše práce zdáti zbytečnou a postrádající smysl. Ale není tomu tak. Hlavním smyslem Vašich stránek je v tom, že je tady svobodná možnost pro studenty zveřejňovat vlastní názory, články, fotografie atd. To, že této možnosti třeba zatím nevyužijí není tak důležité. Podstatná je ta možnost.

Jaké jsou Vaše oblíbené hudební skupiny?

Teď jste mně dostal. Přiznám se, že moderní pěveckou scénu příliš neznám, i když se rád zaposlouchám do každé hezké melodie moderní i klasické hudby. No dejme tomu Gregorian je skupina jejíž tvorba je docela blízká mému srdci.

Nedávno jsem četl ve Vaší knize návštěv o tom, že by jste mohl mít svůj videoblog na serveru Youtube - plánujete s tím někdy do budoucna začít nebo spíše budete pokračovat ve zveřejňování článků na Vaše stránky?

Daleko spíše zveřejňování článku. Ten videoblog by přicházel do úvahy jen vyjíme, kdyby větší množství lidí mělo na mně řadu dotazů.

Máte rád humor?

Ano jistě. Bez humoru bych se snad musel zbláznit v dnešní době. Pomáhá nám velice uvidět, jak směšně se my lidé současné doby chováme. Jak směšná je naše důležitost a honění se za přeludy. A tímto nám pomáhá uvidět naše správné místo v životě.


Jakou máte povahu?

To je spíše otázka pro mé okolí a pro potenciální psychoanalytiky, kteří by mně měli chuť rozebírat. Já bych se nerad hodnotil.

Existuje nějaká osoba na světě, která pro Vás hodně znamená?

Každý člověk, s kterým jsem se někdy potkal měl pro mně určitý přínos. Přesto zmíním jednoho  člověka , který výrazně ovlivnil mé myšlení a můj pohled na svět. Je jím pan Tomáš Pffeifer- žák a pokračovatel léčitele a filozofa Josefa Zezulky. On, respektive filozofie kterou hlásá mi pomáhá chápat jak funguje svět a také mi pomáhá orientovat se v životě.


Budete pořádat v příštím školním roce ve škole nějakou besedu s někým zajímavým?

Každý člověk i každý student je zajímavý. Takže jistě ano.

Poslední otázka, Vaše nejoblíbenější rostlina, strom, zvíře ?
Na to vám neodpovím, protože něco takového nemám a ani takhle neuvažuji. Jistě na své procházce přírodou raději potkám raději hezkého motýla než klíště. Všichni živí tvorové mají, ale pro celkový zemský ekosystém stejnou cenu.

Jezevec