Rozhovor s panem učitelem Petrem Bajnarem, ohledně konce prázdnin, počasí a dovolené v Čechách

23.08.2011 22:57

Dobrý den pane učiteli, na úvod bych se Vás chtěl zeptat, jak se chystáte prožít poslední dny prázdnin?

No, ještě se chystám na tři dny na jižní Moravu. Doufám, že se v tom horku nerozpustím jako nanuk na slunci.

 

Těšíte se již na své studenty až je uvidíte po prázdninách opět ve škole?

Upřímně řečeno, jak na které.

 

Jak vnímáte předpověď, že právě poslední dny prázdnin mají přinést tropické teploty, kterých nebylo mnoho v uplynulých prázdninových dnech?

Úplně typické počasí to není. Ale co je dnes typické?

 

Jaký máte názor na to, že bylo o těchto prázdninách tolik propršených dní?

Meteorologové by Vám řekli, že je to kvůli převládajícímu vlhkému západnímu až severozápadnímu oceánskému proudění. To je jistě pravda. Ale já zároveň zcela nevědecky se domnívám, že na počasí mají vliv i jiné faktory než prosté zákony termodynamiky. Počasí někdy kopíruje co se děje ve společnosti. Někdy si všimněte třeba počasí při německé okupaci r. 1939 na filmových záběrech. Já již 16 let jezdím na Říp 30.3, kde se v ten den shromažďují duchovně založení lidé, aby spolu oslavili toto významné datum spojené i s počátkem jara. Až na jeden případ bylo vždy hezky, i když mnohokrát chvíli před a chvíli po setkání bylo zataženo a pršelo. Skeptik by řekl "To je náhoda". Já říkám možná ano a možná ne. Ostatně náhoda je pro mně jen nepoznaná zákonitost.

 

Jak se Vám líbí práce na studentském webu (Vašich partnerských stránkách)?

Velmi. Tento Web mi dělá radost.

 

Vytknul by jste či něco pochválil na tomto webu?

Vždy je možné jakékoliv dílo nějak vylepšit, snad kromě díla samotného Boha. Tam snaha o vylepšení, a věru se o to my lidé stále více a více snažíme vede k opačnému efektu. Jinak je to dobré a přibývá rychle řada zajímavých a podnětných článků a to i vyplývajících z vlastních úvah. To je podle mně nejcennější.

 

V knize návštěv jsem se dočetl, že jste byl na výletě po Čechách, jaké panovalo počasí v Čechách v době Vašeho výletu?

První den oblačno. Druhý den dopoledne hustá mlha a pak už teplo a hezky.

 

Kdy se budou moci těšit studenti a čtenáři Vašich stránek na článek z Vašeho výletu po Čechách?

Článek byl dnes publikován - https://zpv-ekologie.webnode.cz/news/putovani-tajemnymi-misty-strednich-cech/.

 

Děkuji mnohokrát, že jste si udělal čas na odpovědi k mému rozhovoru a přeji Vám mnoho štěstí a úspěchů ve školním roce 2011/2012.

I já děkuji a přeji totéž.


Jezevec