Zajímavé dotazy na pana Bajnara z jeho webu, který tvoří pro studenty školy

31.12.2011 02:11

Dal jsem si tu práci a vybral souhrn zajímavých dotazů, které na adresu pana učitele Bajnara přišly v roce 2011:

Čerpal jsem z knihy návštěv, která slouží pro studenty a mohou se tam ptát na různé dotazy a diskutovat na různé témata.

Bohužel některé dotazy byly natolik přihlouplé, že si nezaslouží místo v tomto článku, ale jsou k dohledání v knize návštěv.

 

Dobrý den, potkal jste již ve svém dlouhém a kvalitním životě nekoho, kdo se jmenoval Bajnar?

Ano. Ve svém prvním zaměstnání, kde pracoval na jiném provoze. Občas to byla i legrace. Protože jsme byli oba v telefonním seznamu, tak občas mi někdo omylem zavolal i když chtěl mluvit s tím druhým Bajnarem. Jednou mi trvalo 2min než jsem tak jednoho volajícího zastavil a vysvětlil jsem mu, že jsem jiný Bajnar.

 

Dobrý den, uvažoval jste někdy o tom, co budete dělat jak na naší škole skončíte?

Byl jste někdy si vsadit (sportka, zápas, atd.) ?

Pokud by jste odešel ze školy, budou tyto stránky zachovány včetně knihy návštěv, která je dle mě lákadlem na tomto webu, který je super :)
Jistě, že uvažuji a o novém roce budu i práci hledat. Myslím, ale že vzhledem k vysoké nezaměstnanosti a ekonomické krizi nebudu mít moc na výběr. Takže více méně budu dělat to co bude. Jsem vzděláním i praxí technik. Tak zřejmně někde v průmyslových oborech.

Už dávno jsem si vsazoval sportku, ale nic jsem nevyhrál.
Tyto stránky budou samozdřejmně pokračovat dál a na dotazy z knihy návštěv budu stále odpovídat, i když již nebudu na škole.

 

Jak hodnotíte Baníkovce a celkově Ultras a Hooligans v ČR?

Pokud vím tak Baník je spíše na dně tabulky. Byli doby, kdy jsem byl velký fanoušek fotbalu. To byly v lize Vítkovice. Ostraváci se dělili na Baníkovce a Vítkovičáky. Já byl Vítkovičák. V roce 1986 Vítkovice vyhráli ligu. To byla sláva. Vzpomínám, že jsem byl na poháru mistrů. Vítkovice tehdy doma jako jediné mužstvo vyhráli nad pozdějším vítězem celého poháru FC Porto 1:0. A huligens. Pár agresivních lidí, kteří se chtějí pobít. Nic víc a nic míň.

 

Dobrý den. Jak hodnotíte Václava Havla?

Mám li být upřímný tak rozporuplně.

Byl to člověk který díky odvaze a statečnosti významně přispěl k pádu totalitního komunismu a otevřel cestu ke svobodě. Byl to člověk přátelský, skromný a to i v době prezidentování. Byl to člověk duchovní, který se zamýšlel nad mnohými věcmi hlouběji a dál než je dnes pro běžného politika běžné.
Byl to,ale i člověk který se dopouštěl řady chyb. To, že vývoj po listopadu 89 se u nás příliš nevyvedl bych mu nevyčítal. Jeho možnosti v tomto byly omezené. Jiné je to, ale již v oblasti zahraniční politiky. Ještě v roce 1990 žádal rozpuštění dvou vojenských bloků NATO a Varšavské smlouvy. Brzy se, ale postavil jednoznačně na stranu západu, především USA. Hájil vždy lidská práva, ale pouze v zemích, které byly zrovna na mušce USA. Říká se tomu měřit dvojím metrem. Podporoval bombardování Jugoslávie, útok na Irák, Afganistan tedy akce, z nichž řada byla v rozporu s mezinárodním právem a přinesli lidu těchto zemí velké utrpení, množství civilních obětí i výrazné ekologické škody ( zamoření Iráku ochuzeným uranem z amerických střel ). Tím, že svou morální autoritou tyto akce zaštítil do značné míry popřel ideje, za které jako disident bojoval. 
Přesto, ale to byla osobnost, která se výrazně zapsala do Českých dějin a zaslouží si náš respekt a vzpomínku.

 

Dobrý den, chci se zeptat, odkud berete inspirace při výuce ve Vašich hodinách ?
Připravujete se nějak doma na hodiny ?

Inspirací pro mně je vlastně celý můj dosavadní život. Studium, četba knih, životní zkušenosti- viz sekce O autorovi stránek.

Příprava doma - jak kdy. Často se rozhoduji o některých tématech hovořit až v průběhu hodin, podle momentální inspirace či okolností.

 

Dobrý den, chci se zeptat, jak se stravujete ve školní jídelně nebo o přestávkách, když jste vegetarián?
Nejste hladový a nestrádáte ve středy?

Ve středu učím 8hod v kuse,že nemám čas ani jíst, ani myslet na jídlo. Nakonec to, ale doženu i když na mých tělesných proporcích to není poznat.

 

Dobrý den pane mistře, chci se zeptat, kdybych přišel ve středu do vaší hodiny naboso, čekal by mě nějaký postih nebo pokárání ?
Jinak jsem vcelku fajn a slušný student a nemám problémy ve Vašem předmětu.

Pokud Vám nevadí, že spolužáci se na Vás budou dívat jako na blbečka, přijďte si třeba v ženských šatech.u

*Tento příspěvek jsem zde zařadil na příklad, že pan Bajnar má smysl pro humor a odpoví i na takto hloupý dotaz trefně a s důvtipem, což je jeho velmi dobrá vlastnost.

 

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak vypudit z domu netopýry?

V poslední době máme tady netopýry a nemůžeme se toho zbavit, nepřijel by jste se někdy po škole podívat?


Naučit se jejich ultrazvukové řeči. A pak je zkusit požádat ať odletí. Možná vás poslechnou. A pokud ne, udělat si z domu netopýři zoologickou zahradu a vybírat vstupné od návštěvníků.
*Také velmi vtipný příspěvek, na který pan učitel odpověděl trefně a vtipně :)
 
Mám dotaz, jaký máte názor na současný trend posílení krajní pravice v ČR?

Má podle vašeho názoru šance krajní pravice se dostat do parlamentu ?


Těžko odhadovat skutečnou podporu těchto stran v příštích volbách, já si na to netroufám.
A můj názor na krajní pravici. Je otázka co to vlastně je krajní pravice. V poslední době se tato nálepka začala dávat řadě těch co hlásají poněkud jiné názory než jsou tzv. oficiální.
Tedy, když Vám někdo řekne on je extremista, zkuste se skutečně seznámit s tím co dotyčný hlásá a ne jen s tím co o něm mluví jiní.

 

Dneska máme svátek pane učiteli přeji Vám všechno nejlepší a pevné nervy do dalších učebních dní tento svátek je vyjímečný a je třeba jej slavit. Slavil jste ho nějakým způsobem doma ?

Děkuji za přání. Pevné nervy potřebujeme všichni do následující doby.

Včera to byl den podle mého osobního názoru skutečně vyjímečný a zlomový, ale ne jen díky státnímu svátku výročí vzniku ČSR, ale také z duchovního hlediska. O tomto datu se podle některých badatelů hovoří již v Mayských proroctvích.viz např. https://www.cez-okno.net/clanok/2011/28-10-2011-konec-cyklu-mayskeho-kalendare-novy-začátek.
Jinak včera jsem byl si tak trochu projít Prahu a navštívit filozofickou přednášku p. Pfeiffera. A byl to podle mně opravdu krásný den. Z dálky přichází do našich srdcí vliv nového věku a je na nás jak se k tomu postavíme. Zda budeme lpět na starých hodnotách boje a soupeření, nebo za pomocí sil "z hůry" se nad sebou zamyslíme a zkusíme začít měnit i neuspokojivý stav dnešního světa. Z této ochoty se bude odvozovat i těžkost či lehkost změn které v následujících letech přijdou na naší planetě.

 

Dobrý den pane učiteli, chcu se Vás zeptat, provozujete aspoň rekreačním způsobem nějaký sport či jinou volnočasovou aktivitu?
Milujete přírodu?
Jak vidíte, současné časté vykácení lesů a drancování našeho okolí?

Rád chodím na tůry, jezdím na kole, v zimě na běžkách. Ano přírodu miluji.
Problém na který se ptáte úzce souvisí s přelidněním planety. Je nás prostě moc. Pak je to i charakter naší civilizace, který s tím souvisí. Egocentrismus lidské společnosti a s tím související ekonomické zájmy, směr technického vývoje který nezohledňuje dostatečně negativní důsledky vlivu používaných technologií člověka a žp ( skutečně ekologické technologie jsou často potlačovány mocnými ).

 

Chtěl bych se zeptat, jezdíte na nákupy do zahraničí ?
Třeba do Polska nebo někam jinam?

Nejezdím. Obecně nakupování nemám příliš v lásce.

 

Těchto dvanáct dotazů je podle mého názoru asi tím nejlepším, co studenti panu Bajnarovi položili, rozhodně studenti nelení a píšou dotazy pravidelně.

Rozhodně dotazů byl za celý rok přebytek a některé byly opravdu velmi promyšlené a užitečné, myslím si, že tento způsob diskuze  s učitelem, je velmi přínosný a studenti se touto možností více přiblíží učiteli a dozví se věci, které by za normálních okolností při výuce nezjistil.

 

Proto přeji panu učiteli Bajnarovi, aby jeho web pokračoval i nadále a byla i nadále v provozu kniha návštěv a další sekce webu, které se občas aktualizují, hlavně blog, kde pan učitel Bajnar píš své názory na kauzy, různé události atd.

 

Jezevec